Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(1)
Czytelnia naukowa
(4)
Autor
Biliński Paweł (1987- )
(1)
Guštin Maša
(1)
Kurpiewski Piotr
(1)
Maciejewska Marta (1988- )
(1)
Świętochowska Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Film czeski
(2)
Film fabularny
(2)
Film polski
(2)
Film historyczny
(1)
Film rosyjski
(1)
Film słowacki
(1)
Formy autobiograficzne
(1)
Literatura autotematyczna
(1)
Nowa fala (film)
(1)
Produkcja filmowa
(1)
Surrealizm
(1)
Tematy i motywy
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Švankmajer, Jan (1934- )
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Petersburg (Rosja)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(5)
Historia
(4)
Literaturoznawstwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa)
Kinematograf o sobie to pierwsza monografia poświęcona tropom autotematycznym w polskim kinie. Autor zarówno odnosi się do najważniejszych teoretycznych oraz historyczno-filmowych ustaleń, jak i śledzi rozwój refleksywnych motywów w rodzimych filmach fabularnych, wyodrębniając przy tym tematyczno-gatunkowe dominanty tego typu audiowizualnych utworów. Przez pryzmat autotematycznej poetyki zostają odczytane nie tylko dzieła powszechnie doceniane (Wszystko na sprzedaż, Człowiek z marmuru, Amator), lecz także zapomniane lub uznane za nieudane (Sprawa do załatwienia, Epilog norymberski, Niebieskie jak Morze Czarne, Przyspieszenie, Historia niemoralna). Tak zarysowana propozycja interpretacyjna kładąca nacisk na narracyjno-estetyczne komponenty oraz polityczno-ideowy wymiar poszczególnych filmów pozwala spojrzeć na dzieje polskiego kina z nowej perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia na ekranie Polski Ludowej / Piotr Kurpiewski. - Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017. - 304 strony, [12] kart tablic : fotografie ; 24 cm.
(Linia Filmowa)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa)
Dialektyka formy. Pełnometrażowe filmy fabularne Jana Svankmajera to monografia poświęcona okresowi twórczości czeskiego artysty, który był dotąd sporadycznie omawiany w polskim i zagranicznym piśmiennictwie filmoznawczym. Autorka analizuje pełnometrażowe filmy twórcy w ciągłym odniesieniu do jego filmów krótkometrażowych, wskazując na zbieżności i różnice między nimi, na korzyści płynące ze zmiany metrażu, na którą na pewnym etapie swojej kariery zdecydował się surrealista, i związane z tym problemy, a wreszcie na tematyczno-stylistyczny dialog, jaki można zaobserwować pomiędzy tymi dwoma rodzajami dzieła filmowego. Jednocześnie badaczka stara się udowodnić, że Svankmajer kreuje nowy, przepełniony nawiązaniami intertekstualnymi, całkowicie autorski rodzaj pełnometrażowego filmu artystycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa)
Oto próba odczytania fragmentu historii kinematografii środkowoeuropejskiej za pomocą pojęć wyprowadzonych z praktyki myślenia kinem. Jest to akt analitycznej ingerencji w terytorium, a właściwie mapę historycznego atlasu kinematograficznego, którą można widzieć w najszerszym planie jako pole świadomych politycznie eksperymentów estetycznych. Celem nie jest powrót do filmów i twórców uznanych, ale opis tendencji, które występują raczej na peryferiach tradycyjnego wizerunku kina i wchodzą w dialog z praktykami globalnego kina artystycznego, modernistycznego. Za podłoże myślowe do obserwacji tego obszaru praktyk filmowych posłużył kierunek refleksji zaproponowany przez Gilles'a Deleuze'a. Organiczne pojęcia zrodzone z natury kina, w tym schematy sensoryczno-motoryczne, które stopniowo ustępują miejsca sytuacjom czysto optycznym i dźwiękowym, pozwalają zobaczyć kino modernistyczne jako próbę przezwyciężenia kryzysu podmiotowości i przywrócenia zerwanej więzi ze światem. Zarówno perspektywa modernistyczna, jak i deleuzjańska pozwalają spojrzeć na kino czechosłowackie jako część europejskiego dyskursu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 791 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej